FANDOM

Bent og Thomas1 Et højtråbende citat fra Thomas Kristensen og Bent Nyegaard:
30px-Cquote1 svg VIGØRDET-VIGØRDET-VIGØRDET! Vi har slukket den islandske vulkan! 30px-Cquote2 svg

Bent nyegaard web

Hvis Frederik var til fyre, så var Bent dronning nu.

Bent

Bent har netop fået øje på en flot dame på række 52 en højtflyvende bold.

Bent "Carlos" Nyegaard (i folkemunde bare Bent Nygård) er en dansk sports-kommentator som primært ved alt som ingen andre ved, om sportsgrenen håndbold. Det er især dansk elite-kvindehåndbold der er i højeste interesse.

Bent fuldførte i 2011 sit mesterværk om europæisk håndbold, da han skrev en ph.d. om tophåndbolden i den norske regionalliga i regionen Sogn og Fjordane i vestnorge.

Fordums tidredigér

Førend Bent Nyegaard blev håndboldkommentatorekspert, var han selv en ganske habil håndboldspiller. Han nedlagde således kvinder på stribe i de syrede 70'ere, for Bent Nyegaard var eftersigende ganske uimodståelig, når han stod med sin håndbold i favnen, og det veltrimmede overskæg glitrede i solstrålerne. Men en håndboldskade satte en stopper for karrieren. Dog blev Bent stædig - håndbolden skulle satme ikke stoppe ham! Så derfor dedikerede han sit liv til håndbolden, for at få hævn... Ingen har dog fattet essensen i dette, men Bent er ligeglad. Han vil snakke håndbold til sin død i 2017.

Før-kommentator tidredigér

I en svunden tid, før tiden før Bent blev kommentator, var han i en periode træner i "GOG"[1], og som kommentator udtaler han stadig klubbens navn på den korrekte måde; "GOG!" og ikke som mange andre "G-O-G".

Dengang han var træner, var han tit og ofte uenig med Danmarks Radio og TV-2's kommentatorer, og er den eneste i håndboldverden, der har overlevet at kritisere Ulrik Wilbek. Dette skyldes selvfølgelig det forhold, at han havde et langt mere potent overskæg!

Et højdepunkt i Bents kommentatorkarriere
Handball World Cup 2007 Denmark - Iceland

Handball World Cup 2007 Denmark - Iceland

Se ogsåredigér

Håndnoterredigér

  1. Det var så inden at det ved et antal fusioner udviklede sig til "Gudme-Oure-Gudbjerg-Svendborg-Odense-Fåborg-Strib-Esbjerg-Køge" - og gik konkurs for fjerde gang på en sæson.