FANDOM

Baycityrollers-kilt

Hvad siger I piger? Tror I de har underbukser på?

KiltPeek

Når Bay City Rollers turnerer på deres gamle dage, oplever de ikke megen respekt fra det unge publikum.

Bay City Rollers var pigernes lille kissemisse-orkester i 1970'erne. Fra begyndelsen i 1972 til henad 1976 hittede de med det ene bubblegum-hit efter det andet.

Opskriften på succesredigér

  • Man samler en flok drenge, som pigerne sikkert godt kan lide.
  • Så iklæder man dem kilt, så tøserne kan drømme om, hvorvidt de har underbukser på eller ej.
  • Så indspiller man en blanding af gamle klassikere, som de små piger alligevel ikke kender, fordi deres tidshorisont simpelthen ikke når længere end 5 år tilbage, tilsat lidt lækker guitar, som en studiemusiker indspiller, fordi det skal lyde ordentligt.
  • Så bombarderer man ungdomsbladene med billeder og små historier om fyrene, så tøserne kan hænge billederne op på væggen og samtidig føle, at de kender drengene.

Opskriften på nedturredigér

  • Så bliver pigerne 16 år og begynder at kigge sig om efter drenge af kød og blod.
  • Så fyrer man boybandet, fordi de er blevet uinteressante.
  • Og så går det endelig op for drengene, at alle de indtjente millioner er havnet i lommen på bagmændene.
  • Så bliver drengene enten rigtige ”kunstnere”, der ikke sælger nogen plader eller finder sig et almindeligt ufaglært arbejde.
  • Så finder drengene ud af, at de ikke kan slå igennem som ”kunstnere” eller at de ikke gider at stå op kl. 6.30 hver dag.
  • Så gendanner de boybandet og rejser fra loppemarked til loppemarked for at optræde for de sidste sytten trofaste fans og en masse fulde unge mænd, der gør grin med dem.

Diskografiredigér

  • Shang-A-Lang (1974)
  • Bye bye Baby (1975)
  • Bye bye! (1976)
  • Bye? (1977)
  • Are you there? (2006)
  • Please buy our CD! (2007)
  • Help! (2008)