FANDOM

"Risikoen er, at det godhjertede monster bliver jaget på porten af rasende politikere og borgere med fakler og høtyve. Og det vil i hvert fald ikke gøre verden til et mere sikkert sted."

~ DR om Basel-komitéen

Basel-komitéen (originaltitel: The Basel Committee on Banking Supervision) er en særdeles udemokratisk indsat klub af repræsentanter fra 28 landes centralbanker, der 4 gange om året sidder i et kontor i Schweiz[1] og koordinerer det globale bankvæsen, og dermed, verdensøkonomien.

Detaljerredigér

Komitéens medlemmer kommer fra Argentina, Australien, Belgien, Brasilien, Canada, Kina, Frankrig, Tyskland, Hong Kong, Indien, Indonesien, Italien, Japan, Sydkorea, Luxembourg, Mexico, Holland, Rusland, Saudiarabien, Singapore, Sydafrika, Spanien, Storbritannien, Sverige[2], Schweiz, Tyrkiet og USA. Officielt sidder de og laver under-bordet-aftaler for at forhindre fremtidige finanskriser - og dermed skabe stabilitet - men uofficielt de simpelthen planlægge at overtage verden; enhver véd jo at bankerne financierer våbenhandel, og alle verdens største våben-pushere er jo repræsenteret[3].

...nå ja, også har politiet ikke en bjælde at skulle have sagt, på lige netop dét kontor hvor de sidder.

Noterredigér

  1. I Basel, sjovt nok.
  2. Dén her er grov - Danmark ligger lige ved siden af, til at tage over!
  3. Herunder Sverige. Mange af os husker stadig Bofors!