FANDOM

Band-aid

Der findes intet godt billede af alle aktørerne på samme tid. Det ville simpelthen ikke kunne lade sig gøre, med alle de egocentrerede individer.

Band Aid var et musikalsk band som i 1984 blev dannet, for at samle lidt håndører ind til nogle sultende mennesker i det faldefærdige Etiopien. Denne højst ondskabsfulde etisk korrekte plan skulle gennemføres med et statskup i Rusland. Desværre kunne disse musikere ikke finde ud af at styre de russiske masser, så de undfangede istedet en sang som fik navnet: "Do They Know It's Christmas time at all da-da-da-da-daa'-da-da-da...

30px-Cquote1 svg Well, tonight, thank God it's them, instead of you! 30px-Cquote2 svg
Bono

Cash $$$redigér

Der blev samlet lidt penge ind til Afrika. Ingen ved egentlig hvor meget, men Regnedrengene i Finansministeriet anslår, at mindst halvdelen af det indsamlede beløb, nåede til Afrika. Havde det ikke været for Wham!'s fantastiske julesang Sidste Jul havde sangen fra Band Aid måske været den mest solgte julesang fra 1984.

Medlemmerredigér

40pxKlumme
Kære Spademanns. Hvor kan jeg mon høre denne fantastiske sang? Hilsen Bono
Hej Bono. Du stopper dit hoved langt op i røven. Tænder for NOVA FM omkring juletid, og beder en stille bøn. God fornøjelse.

Band Aid er kort sagt en forsamling af diverse kunstnere. Uheldigvis har 3 forskellige kuld ladet Band Aid synge sammen igennem tiderne. Det mest succesfulde var det hold i 1984, da sangerne i 1989 og 2004 ikke kunne teksten. Men her følger de mest nævneværdige personligheder gennem tiderne - i et af verdens mest rodede orkester: