FANDOM

Bagmand

Bagmændenes hemmelige hovedkvarter i New York. - Bid mærke i at de har placeret sig lige ved siden af den lille søde Wendy-pige, som de håber på at få scoret ved lejlighed!

En bagmand er en person, der står bag enhver formand og sørger for at lave alle de lyssky transaktioner, som denne ikke kan komme til, da vedkommende alt for hyppigt befinder sig i mediernes søgelys.

Historieredigér

Urtidsbagmandenredigér

Verdens første bagmand var faktisk en kvinde[1]. Hun hed Eva, var gartnerfrue, men syntes ikke at Formand Adam fik nok ud af haven fra lodsejeren, så hun anbefalede ham at foretage noget selvbestaltet overskudsdeling, og var det ikke fordi de valgte at skilte vidt og bredt med deres øgede forbrug, havde lodsejeren såmænd intet bemærket, og vi havde alle sammen boet på et meget bette område i mellemøsten. Lidt ligesom Israel. Og med tiden sikkert også med samme grad af ballade.

Denne første bagmand fungerede dog ikke helt korrekt, da forbindelsen mellem formand og bagmand var for åbenlys, så for eftertiden valgte Eva, og alle hendes senere kollegaer at arbejde selvstændigt, uden nogen synlig kontakt med deres respektive formænd.

Bagmandsarbejdet blev efterhånden så indarbejdet i den menneskelige natur, at der i vore dage findes én i hver familie og hun bestemmer alt og styrer fortagent med hård hånd.

Den moderne bagmandredigér

Som tiden gik fik erhvervslivet øjnene op for hvor smart det egentligt kunne være at have en bagmand for firmaet. - Man slap for nævenyttige bestyrelser, og de forskellige landes love og regler kunne man også se stort på.

Der gik således ikke lang tid før enhver virksomhed med respekt for sig selv, og med en dyb mangel på respekt for alt muligt andet, havde sig en bagmand. Og da de arbejder i det skjulte har de naturligvis indflydelse på alt; lige fra Dronningens nytårstale til hvor meget hvidløgsost du kan købe i Netto.

Bagmanden

Det blev hurtigt populært at have en bagmand, og i 1995 havde selv den mindste forening mindst én af slagsen! - Dog naturligvis altid anonym, således at den samme bagmand snildt kunne være bagmand for en række forskellige virksomheder og foreninger!

Beskyttelseredigér

Da bagmænd ofte er meget upopulære, og derfor risikerer at blive overfaldet af alle mulige mere eller mindre suspekte typer, har man oprettet en særlig politistyrke, Bagmandspolitiet, der fungerer som en slags livvagter for bagmændene.

Bagnoterredigér

  1. Og så brokker de sig over at der er for få kvinder på topposterne? - Kvinder, altså