FANDOM

Badebold
Badebolden var et legetøj, der så dagens lys i 70'erne, nogle år før filmen Den Store Badedag havde premiere. Denne film havde som sideeffekt at badebolden som legetøj blev totalt umoderne, ungerne nægtede slet og ret at anvende legetøjet. Det var som var der aftalt en kollektiv strejke mellem de vanartede unger.

Bestanddeleredigér

Badebolde er oftest lavet af farlig PVC og er farvet med hormon- og makronforstyrrende stoffer, som udover at være livsfarlige også forurener både vand og land ved Harboøre Tange, hvilket især miljøhippier verden over er meget sure over.

Hadet til legetøjetredigér

En yderligere forklaring på badeboldens upopularitet, udover dens giftighed overfor både mennesker og natur, er, ifølge flere kloge mennesker, at folk med lavt selvværd foretrækker krokodillebadedyr frem for badebolde som yndlings-badelegetøj, fordi der er "meget mere stil over krukkede modediller end standard-designede badebolde".

Badebolde i agurketiderredigér

Det sker hvert år når badesæsonen i Danmark starter, at landets ansvarshavende, Statsministeren, inde fra Christiansborg må udsende en pressemeddelelse, hvor han appellerer til at folk undlader at hetze Pia Kjærsgaard, bare fordi hun leger med sin badebold fra sin sort-røde gummibåd.

Den stensikre medie-escorteredigér

BT følger som eneste tabloid-avis op på sagen, hvert år, fordi BT ikke regner badning for realistisk på grund af regnvejr.