FANDOM

Limahl

En god hårdag (for nogen) og du er klar til at tage ud og se Bundesliga.

Charles-bad

Men noget går galt! Nu er du i krise!

"A bad hair day" er typisk resultatet af en julefrokost der gik amok - eller er snarere indbegrebet af Julefrokosten - dagen derpå.

Karadzic2

Radovan Karadzic var som vi alle ved frisør af uddannelse og havde på trods af folkemord på samvittigheden også altid god hårdag, indtil skægget var blevet større

Dagen oprinderredigér

Du kender nok øvelsen. Du er klar til at gå i byen, og har lige været i bad. Ud og i gang med føntørreren, og snart ligner du Limahl! Dit hår er trimmet og klar til at møde verden.
Noget går galt! Enten har du glemt at blive klippet i nogle få år, ellers er dit hår bare blevet forvandlet til noget sjasket stads, der egentlig kun kan redes hen over din skaldede isse fra højre mod venstre (eller omvendt), og som bare skulle have været endt som en Bjarne Riis frisure på et langt tidligere tidspunkt.

Nu opdager du så, at dine chancer for at fisse tale med parter af det modsatte køn svinder kraftigt. Dit hår indeholder din identitet, og din identitet på en "Bad hair day" er så godt som ikke eksisterende!

Historiske tilfælderedigér

Kan du huske Don Johnson? Måske kan du. Måske har du lykkeligt glemt det!? At tænke på hans hår, er vel som at vågne en søndag morgen, ved siden af din søster/bror, med en svær svien i underlivet og et brugt kondom på natbordet - uden at du aner, hvad der skete den foregående aften. Du ved, at du ikke burde være her, men det er sket uden at du kan forklare det!

Du går nu ud og ser dig i spejlet - og her har du "Bad hair day". Det her ikke noget med dit hår at gøre - det er den samlede mængde af omstændigheder!

Andre tilfælde af "Bad hair day" er:redigér

Bad hair day i litteraturenredigér

Fænomenet har aldrig været forklaret, men har i det mindste været beskrevet. Hvis du søger en forklaring, så kig efter Trubardorix i Asterix & Co. Han var et foregangsbillede!