FANDOM

Avatar er en amerikansk science fiction-film, instrueret af James Cameron.

Filmen havde premiere i 2009, og dybest set er den et plagiat remake af instruktøren John Ford's "Hiawatha" "Pocahontas", der handler om, hvordan indianerhøvdingesønn ... datteren "Hiawatha" Pocahontas bliver sat til at passe på den unge kavallerist Don Draper, som i virkeligheden er sat ind i indianerlejren for at udspionere dem og stjæle den hemmelige opskrift på deres trylledrik. Musikken har komponisten James Horner lånt fra krigsfilmen "African Queen" med Humphrey Bogart og Lucille Ball.

Avatarpl

I Avatar IV har Don og "Hiawatha" Pocahontas fået etableret en rideskole, hvor de samtidig opdrætter klovbærende myreslugere. Deres business trues dog, da en ung nybyggerkvinde (spillet af Meryl Steep) vil lave endnu en rideskole med heste lige ved siden af!

Handlingenredigér

Hiawatha Pocahontas og Don løber ubekymrede gennem de frodige skove, hvor de ser alle mulige dyr og deres parringsritualer, og Don begynder at forstå, at at hans eget moralkodeks måske ikke er det eneste gældende. Tvivlen får Don til at gå i seng en lang tur, alene med hunden og op bjerget. Her overrasker han Hiawatha Pocahontas, som er i færd med at bestige en bjergged (et muflonfår), men geden bliver forskrækket, da den ser Dons store pekingeser, og den sætter i strakt galop med hunden halsende efter sig. Således endelig alene og godt stakåndede og ret svedige, ser Don et nyt og på samme tid både bekendt og fremmed udtryk i Hiawatha Pocahontas' intense sorte øjne. Men inden det kommer til håndgribeligheder, så kommer kavalleriet farende på en masse stålheste og skyder løs, så alt bliver forvirring. Pocahontas og Don kommer fra hinanden og mødes først igen flere uger efter. Men da er alt pludselig så forandret, og deres sidste møde slutter på en fortovscafé i Paris, hvor de bemærker, at Leonardo di Caprio sidder og snakker om noget, han kalder Inception med den mørkhårede pige fra "Groundhog Day".