FANDOM

"Here's looking at you kid"

~ Humphrey Bogart om hvorfor han kom til at nyse kysse Betty i hovedet

Atjuh

En kendt sexolog viser herover, hvordan man kan forvandle sin mands sperm til en fin aerosol af sæd hjemme i ens eget soveværelse. På det lille billede er Humphrey ved at gejle en eller anden hollandsk dulle op til lir. Han skåler med hende og siger proot eller port, eller hvad de nu siger i Holland

Atju er et lydefterlignende ord, og hvis det gengives skriftligt, er denne, den her viste, den gængse stavemåde. Som oftest skal et atju i en litterær tekst signifikere et nys, som enten kan forekomme af naturlige årsager, eller kan være fremkaldt af allergi imod et eller andet. I farmakologien anses et atju dog for at være langt mindre alvorligt end et host.

Atju i profylaksens tjenesteredigér

Nyere forskning, der har sammenføjet videnskaberne semantik og farmakologi, har påvist, at den tekstuelle udformning af atju har bevirket en drastisk nedgang i smittefaren blandt akademikere og andre folk, som er i stand til at læse og også gør det. Forklaringen er, at den litterate del af demografien hypnotiserer sig selv til at udtale "atju", når de nyser. Dette medfører en sammensnerpning af læberne (som ellers ikke ville forekomme), hvilket mindsker spredningen af smitsomme bakterier og vira fra et nys, da spytpartiklerne af læbernes tragt klemmes sammen til en tyndere stråle af slim- og bakteriefyldte partikler, som derfor udbredes i mindre omfang i det omgivende rum, end hvis der var tale om en analfabet som nøs.