FANDOM

Ateis

"Ateister er ret utrolige!"

~ Jesus

"Jeg var kæreste med en ateist, men han var mig utro!"

~ Hende den lækre fra parallelklassen

Ateister er folk, som synes de er for kloge til at tronoget. Specielt ikke Gud. Det er nok mest bare fordi de ikke kan se ham, lidt ligesom når folk bliver for tykke; så kan de ikke se deres fødder, men de er der jo stadig. Ikke sandt?

Ateis1

Et billede af en normal ateist

Ateister afviser religion for at være noget vrøvl og svindel. Hvilket jo er en grov beskyldning. Trosretninger såsom Jehovas Vidner og Scientology har da deres på det tørre. For en ateist er Paven bare en gammel mand i noget grimt hvidt tøj, Buddha var en mand, som sad og gloede i skrædderstilling hele dagen, og Jesus var en zombie. Og Gud findes bare ikke, ifølge ateismen. Hvis man ikke synes, at ateisme helt klarer cuttet, kan man også vende sig mod nihilismen, som fornægter stort set alting, bortset fra nuttede dyr og alkoholisme.

Problemet med ateisme er dette: Hvis man tror på Gud, kan man komme i himlen eller helvede, alt efter om man har været god eller ond. Har man været god, kommer man i himlen og tilbringer en evighed med fri bar og gratis ludere. Og kommer man i helvede, er det vist det samme, det koster bare lidt i baren og luderne er grimme og har klamydia. Den belgiske filosof René Descartes formulerede det således, at man lige så godt kunne tilbede Gud, for hvis han fandtes, havde man scoret. Hvis der ingen Gud er, er forskellen den samme! Ateister går helt glip af dette og dør bare. Slut prut finale. Hvis du ikke tror det, så begå selvmord og tjek selv efter!