FANDOM

Aa1

På billedet ses en rød streg-ting, der omgiver en aflang grå ting, der er selve Anomalien.

Ararat-anomalien (videnskabssprog: The Ararat Anomaly) er en aflang ting-dims, ca. 309 meter lang - faktisk omtrent mage til Biblens beskrivelse af Noas Ark - som ligger på Ararat-bjerget i Tyrkietstan. Anomalien blev opdaget med et luftfoto i 1949, og er siden blevet fotograferet i 1956, 1973, 1976, 1990, 1992 og 2000, af fly og satelitter. Primært af CIA nogen der havde pengene til det.

Da ingen i skrivende stund har været oppe at kigge nærmere på fænomenet, går folk automatisk ud fra, at det er Noahs Ark, der ligger på bjerget. At CIA nogen der havde pengene til at drive deres egne agentskoler i Langley, Virginia til tider også har folk der bliver pensioneret, har CIA selvsamme organisations tidligere ansatte naturligvis vrøvlet/joket med emnet i årtier. De ældste billeder blev i øvrigt offentliggjort i 1994, da USA's regering lavede en lov, der tvang CIA nogen til at offentliggøre 800.000 hemmeligholdte fotografier.

Aa2

Spademanns egen satellit, Spadnik 1, tog dette billede af anomalien, i marts 2013. Ingen indenfor den etablerede videnskab har endnu kommenteret på fotografiet, men eksperter har afvist, at billedet på nogen måde, kan være et falsum.