FANDOM

Cykel

En ko med anoreksi

Spiseforstyrret

Her ses to tidligere anorektiske piger, der tydeligvis er vokset fra sygdommen anoreksi og er blevet helt raske.

Anoreksi er en alvorlig sygdom, som ingen aner, hvordan er opstået.

Oprindelseredigér

Den rammer oftest teenagere ved man dog. Man formoder, at Adam, den første teenager, kom til at lide af anoreksi, efter han spiste frugten, der påførte ham et alvorligt maveonde med tilhørende flatulens. Det var dengang Fanden lokkede Eva til at arbejde som frugtplukker. Det er dog ikke helt sikkert, at Adam var det første offer for sygdommen, da det ældgamle testamente, og med det også Lilith Bang, er forsvundet på grund af Cillit Bang.

Symptomerredigér

Hængerøv i bukserne er et af de allerførste symptomer på anoreksi og sygelig trang til træning er også et klassisk symptom.

Behandlingredigér

Dødssprøjten er den eneste helt sikre medicin mod denne sygdom, men den er lidt drastisk, hvorfor tvangsfodring med pandekager (gerne med hash i, da det ofte medfører ædeflip, som anorektikere har mest behov for) bør være forsøgt først.

Hvis hash-pandekagerne ikke viser nogen effekt er der en anden mulighed: denne består i at iføre patienten spændetrøje og tvangsfodre dem med Mc-D mad i op til et døgn afhængigt af sygdommens grad.

Kan man vokse sig fra sygdommen?redigér

Ja, hvis man spiser tilstrækkeligt med hash-pandekager, kan man sagtens vokse sig fra sygdommen.

Men et godt råd er, at man så skal passeikke at ryge i den anden grøft, der ikke hedder noget, da vi ikke må kalde almindelige danskere noget specielt.

Og husk: Man kan sagtens have tynd mave, selv om man er tyk.

Se også redigér