FANDOM

"Mener du alvorligt, at der kan være usynligt slim i vandhanen?"

~ Neil Armstrong om at lade vandet løbe mens man tisser i en slange om bord på en rumfærge

Analfiksering eller analretentivt fikseringssyndrom, som vi psykologer ynder at kalde det, er en alvorlig lidelse, som er lidt i familie med PTTSSD (Post-traumatisk Stress-syndrom). Små børn pådrager sig lidelsen i potte-alderen, hvor deres forældre tvinger dem væk fra pottens indhold, når de har besørget tilfredsstillende. Dette er en stor fejltagelse! Små børn bør ubetinget have lov til at lege med deres egen afføring, da dette fremmer den tekstuelle sensibilitet samt øver de olfaktoriske organer. Hvis ungerne unddrages denne kreative leg, vil de uvilkårligt opfatte fækalierne som noget obskønt værdifuldt, som de igen vil associere med forældrenes optagethed af penge. Uvilkårligt vil poderne annamme, at tid er penge, og penge er bare én af de ting, man er nødt til at have nok af. Med andre ord, er man nødt til at få lort på fingrene, når man rager penge til sig, og dette forklarer de analretentive børns trang til at vaske hænder mindst fire gange i timen, når de omsider kommer ud i erhvervslivet.

Cranial hemorrhagingredigér

Hvis man ikke er en totalt uptight analretentiv type, så kan man jo være en type, der bare slipper verbal myldre ud af kraniet hele tiden. Når dét sker, kommer der en analretentiv redaktør forbi og formindsker hele lortet til en diminutiv fodnote.[1]

Diminutiv fodnoteredigér

  1. Analfiksering er et gammelt begreb tilbage fra gamle dage. Oprindeligt hed det Kanalfiksering og betød at man ville fiksere kanaler omkring markerne og ikke ind over markerne. Imidlertidig var der nogle præster der stavede forkert i 90'erne og begrebet gik fra at fiksere kanaler til at fikserer analer, hvilket jo er noget helt andet. Hvad der skete i 90'erne gav genlyd over store dele af Danmark mange år efter. Ikke mindst i kirkerne hvor de fikserede analer pludselig kunne synge i helt nye tonelejer til stor fornøjelse for de ca. 3% kirkegængere der nu engang findes.