FANDOM

Alt andet lige er den danske oversættelse af et udenlandsk[1] fremmedord, som en større gruppering på Christiansborg fyrer af når de skal virke klogere end deres modstandere. Af uforklarlige årsager, er ingen af brugerne dog kvikke nok til at sige den korrekte betegnelse: "Ceteris paribus"[2].

Korrekt Brugredigér

Nu skal du holde tungen lige i munden, for du skal nemlig kopiere en politikers opførsel[3]: Du skal kopiere Simon Emil Ammitzbøl. Hvorfor? Fordi "manden" er storforbruger af udtalelsen "Alt andet lige", det ligger vil lidt i luften søde ven?

Sådan gør man
Ifør dig dit mest politiker-agtige stykke kluns[4], stil dig op foran hvem som helst der gider høre på dit sludder, og sig følgende: "Alt andet lige! Alt andet lige!!" Hvis du mener det alvorligt, så anlægger du et hidsigt ansigtsudtryk (lad dig endelig inspirere af en chihuahua med rabies), løfter din hånd og begynder at vifte vanvittigt med pegefingeren medens du skingert siger det nu så berømte vrøvl "alt andet lige".

Udfører du det korrekt, vil folk der stemmer personligt på Ammitzbøl nu betragte dig som et retorisk geni!

Alt andet ligeredigér

  1. Specifikt Latin
  2. Udtalen er ligegyldig - dem du i morgen siger det til, forstår det alligevel ikke.
  3. For din egen skyld: gå stille med dørene!
  4. Jakkesæt eller rullekravesweater. Sort, blå eller rød. (Kønnet er underordnet)