FANDOM

Alma

Alma er faktisk ikke skeløjet, det ser bare sådan ud. På dette billede.

Alma Elisabeth Tysker (f. 2005) er et engelsk wunderkind, der har gjort sig særligt bemærket, ved at være det levende bevis på, at reinkarnation er virkeligt. Pigen, der sandsynligvis er Mozart i en genfødt version, komponerede sin første sonate som 6-årig, concerto for violin og orkester som 9-årig, og som 11-årig kunne hun prale af, at have komponeret 2 fulde operarer[1].

Kritik grænser til det man ville levere i en børnehave: kritikerne stiller sig på bagbenene, og brokker sig over hendes alder og manglende klassisk-musiske uddannelse, istedet for at se på det relevante; Hun har komponeret en fucking opera, inden hun fyldte 10 år, og det i tilgift én, der udløser stående ovationer[2].

Genfødt Mozart?redigér

Som nævnt spekuleres der en del i, om hun faktisk er reinkarnationen af Mozart, og dén ged blev hurtigt rundbarbaret, med et rungende "JA!":

"Hvad siger du, I kommer fra Internettet, vedr. hende dér, pigen? Nu skal jeg spørge Åndemoderen; ...Åndemoderen siger, at pigen har særlige talenter, der er noget kreativt. Måske keramik, eller fingermaling. Måske musik - åh, du nikker? Ja, MUSIK! Hun er helt sikkert i nær kontakt med én eller anden kendis, Lady Gaga, eller... Du ryster på hovedet? Nåeh, så Brahms, eller Nat King Cole, eller Dolly Parton, eller Carl Orff, eller Mozart... Du nikker! ØØØh, ja: det er helt sikkert Mozart der er blevet genfødt i en lille pige - Åndemoderen bekræfter det!"

~ Clairvoyant

Noterredigér

  1. Af ca. 2 timer pr. stk - ikke de tysker udgaver, der varer flere døgn.
  2. Det lugter mere af speltkusse-misundelse, end professionel kritik