FANDOM

Alexander

Eftersom Alexander ikke havde en feltfotograf[1], er der her et billede af Colin Farrell fra før han kom på afvænning.

"Det er muligt, at en bøsse der aldrig har haft sex med en kvinde regnes som "teknisk jomfru", men forholdet mellem Alexander og Hephaistion minder om det mellem Jim Lyngvild og mig."

~ Klaus Bondam om at tale sort.

Alexander den Store (også kendt som "Alexander Slagteren" i Iran) var en old-makedonsk tronraner der brugte store dele af sit liv på at gennemføre egentlige folkemord i Mellemøsten, drikke sig igennem hver eneste vinmark i det østlige middelhav, true sig til ægteskab og forsøge at tvangs-integrere semitiske folkeslag i den græsk-makedonske hær.

Gennem sit relativt korte liv formåede han at stjæle billedet fra Makedoniens konge - Fillipos II - medens Alexander selv kaldte sig "Søn af Zeus", Alexanders venner blev landsforvist for højforræderi, han drev landet ud i en 10 år lang krig mod folk der ikke havde gjort noget[2], grundlagde snesevis af byer og opkaldte dem efter sig selv, ignorerede sit folks love, lod sin mor leve i relativ armod, jagede en knækket konge rundt i bjergene, nedlagde en god flåde - for derefter at bruge statens ressourcer på en ringe og usammenhængende erstatning. I tilgift menes Alexanders felttog at have kostet næsten en million mennesker livet, samtidig med at Alexander udråbte sig selv til "sejrherre"[3] 5 min efter at hele hans hær ville begå mytteri.

Alexanders noterredigér

  1. Men til gengæld indtil flere kokke.
  2. F.eks. aberne i Indien, og de mennesker der boede der.
  3. Selvom han bare føjede hærens krav.