FANDOM

"Jeg kan sige det sådan: Højhuse er fremtiden"

~ Albert Højstein om Højhuse

"Min søn har ikke forstand på business"

~ Alberts far om Albert Højstein

Alberts barndom redigér

Tegningafhøjhus

Albers tegninger af et højhus.

Albert Højstein blev født i New York, USA i år 1921. Hans far var en rig forretningsmand, og hans mor var politiker. Albert levede et temmeligt ensomt liv, da hans forældre enten sad og læste i avis eller var på arbejde.
Han fik istedet tiden til at gå hved hjælp af at tegne store, høje grå firkanter. Da Albert fyldte 6 år, startede han på en kostskole. Hvor alle de andre børn legede og havde det sjovt, gik Albert i sine egne tanker. Da han blev 12 år, begyndte det at gå op for Albert at alle de høje grå firkanter han havde tegnet lignede store lejligheder. Derefter valgte han at tegne en masse detaljerede firkanter med vinduer og døre.

Alberts år som studerende redigér

I 1932 snød Albert sig ind på "Universitetet for højtflyvende planer". Han dumpede til alle prøverne, men hans far bestak lærene så de udskiftede dem med 13' taller. Derefter var Albert klar til den virkelige verden.

Albert opfinder højhusene og skyskraberne redigér

WTC

De to højeste bygninger Albert havde designet. Desværre fik staklen bare ikke æren

Efterhånden bliver Alberts liv endelig til noget. Albert begynder at lave hvidt forskellige skitser af høje bygninger. Det benyttede amerikanerne sig af, og efter Alberts død også Kineserne og Japanerne.

I sig opad, og i 1970'erne færdiggjorde han tegningen og designet af hans "Albert Trade Center". Han sendte det ind til regeringen, men de svarede tilbage til en forkert adresse, og det var en anden der tog æren. Albert fik et hjerteanfald og døde under overrækkelsen af Nobels Højhuspris i 1980.

Kildekritikken af Alberts eksistens redigér

I 2013 startede en debat om Alberts eksistens. Ingen mente at have set denne Albert, og dem der sagde, at de havde, troede at der blev snakket om den mere kendte Albert Einstein. På Spademanns Leksikon blev det klargjort, at denne mand ikke findes. Minoru Yamasaki insistere fortsat på, at han havde tegner World Trade Center, og at Albert bare var opfundet, af nogen der ikke kunne li ham.