FANDOM

Thunderplakat

Jeg ska' gi' dig, ska' jeg!

"Didn't I tell ya never to say never?? Do I have to tell ya again?"

~ Sjån Konneri om sin absolut sidste James Bond-film

Agent 007 i ilden hedder på engelsk Thunderball, hvilket lyder lidt sejere, men ikke kan udtales af en dansker, uden vi spytter hinanden i ansigtet. (Prøv selv: tssunterbåhrl). Så er den belgiske titel lidt bedre, ikke? Operatie Donder.

Denne historie var til en forandring skrevet mere af Kevin McClory end Ian Fleming, så der gik lort i rettighederne og den kære Kevin står nu og for altid som ejer af rettighederne til denne - og kun denne - historie. Derfor er den blevet brugt to gange - anden gang i Never say never again, som forventes at blive fulgt op af Didn't I tell ya never to say never?? Do I have to tell ya again? - men først i 2009.

Sjån tog sin fjerde tur med damerne og Vodka-Martinien, som blev godt shaken, sådan som det hele sprang i luften omkring ham.

"Carn't a marn get a drænk without the whole wåld blåwing up? Cheers!"

~ Sjån om spritkørsel

Filmen blev tressernes mest sete bondfilm, fordi alle der havde set Goldfinger tog deres familie med ind og se Thunderball. Da de så opdagede, at det var noget værre hø den ikke levede op til forventningerne, dumpede tilskuerantallet til det rene småtteri for efterfølgeren, Du lever kun en gang imellem.

Thunder02

Hva' dælen, det er jo mig! Det må fejres!

Handlingenredigér

Det drejer sig vedrørende en pilot, der har en dobbeltgænger, som stjæler et par atombomber og drukner i en flyver i vandet. Det er jo logisk nok.

Og Sjån er på alkoholafvænning og får en ordentlig rystetur af en greve, der hedder Lippe og så boller han social- og sundhedsassistenten, som ellers ville blive fyret. Tror jeg. Der var nok af dem dengang og ingen vikarer.

Thunder01

I aften skal vi have "grisesteg"!

Så rejser Sjån til Caribien og soler sig og bruger nogle ornlig syge solbriller og kysser på damerne, selv om de er forlovet med nogen andre. Det må være dejligt ikke at være bange for at få tæsk.

Så skyder han en lang, tynd skurrrrk med en harpun og så må de spise ham til aftens, for det var kun 19 år efter krigen og man kunne ikke sådan rutte med kødet.

Så slås de allesammen nede i vandet, deraf titlen "i ilden" og Disco Volante går midt over og Sjån og dullen bliver som sædvanlig reddet i en eller anden redningsbåd ude på havet, mens de forsøger at kopulere, hvilket ikke er helt let, når ens gummibåd bliver hevet op af vandet med 400 km/t.

Musikkenredigér

"So he strikes that tssunderbåååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå-ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååhrl"

~ Dionne om et føl

Dionne Warwick sagde, at hun hellere ville få et føl på tværs end at synge det lort. Så fandt John Barry på noget andet lort, og det sang Tom Jones så. Sidst i sangen lyder det som om han får et føl på tværs, men det er altså Dionne inde i nabostudiet, der var igang med en eller anden Bakkerak-sang.

Thunder04

Q demonstrerer, hvordan man bruger et pigebarn.

Gimmicksredigér

  • Et massageapparat, der kan bruges som torturinstrument
  • En pilot, der er to af
  • To atombomber (en til hver pilot)
  • En harpun med elastik i
  • Nogle ornlig syge solbriller
  • En lækker dame, som Q har fremstillet
  • En badering, der kan hejses op af et fly.
Mums Denne artikel er blot et enkelt stykke af den vidunderlige helhed der kaldes Portal:James Bond, som er blevet fremstillet med den største omhu og medfølelse af kompetente hænder. Værs'go at læs!