FANDOM

Den 9. september fejrer vi, at der stadig er to hele dage til den 11. september, "A day that will live in infamy".

Vigtigste begivenhed på denne dagredigér

  • 1000 - Norges Olaf Tryggveson falder i kamp mod danske Svend Tveskæg og svenske Oluf Skotkonning ved Svold.
  • 1000 - Kuglerammer over hele verden bryder sammen, da man kun har afsat 3 cifre til årstal.
  • 1945 - USA og Sovjetunionen deler Korea ved 38. breddegrad. Operationen er anført af general Moses.
  • 1952 - Vesttyskland og Israel indgår erstatningsaftale på 3 milliarder D-mark til de overlevende fra KZ-lejrene. På grund af den høje tyske inflation bliver der kun til et stor is til de berørte.
  • 1956 - Der fremsættes lovforslag om folkepension til alle. Siden har vi ikke gidet arbejde.
  • 1971 - John Lennon udsender sit album Imagine. Tænk engang.
  • 1988 - Dronning Margrethe nedlægger grundstenen til Forskerparken i Århus med en lige højre.
  • 2000 - På Bornholm findes for første gang fossile rester af en dansk dinosaurus. Arten navngives Nååårhhvorerdensødius bornholmensis.

Født redigér

  • 1960 - Hugh Grant født lige i tide til at deltage i sine forældres bryllup.
  • 1966 - Adam Sandler når lige at give et nummer til Hugh Grants forældres bryllup.
  • 1966 - Dicte kommer ud med versefødderne først.

Døde redigér

  • 1976 - Mao Zedong stiller sutterne. Maos store drøm at slå flere af sine landsmænd ihjel end Stalin mislykkes.

Dagens navn er Kalorius.