Spademanns Leksikon

Den 8. oktober er Mads Skjerns kone Ingeborgs dag. Det er således dagen hvor alle kvinder med lidt fornuft i knolden, der har en mand uden mødes i Fælledparken og ser Matador på storskærm.

Begivenheder[]

  • 1553 - Kong Christian 3. eftergiver Køge den årlige byskat, efter et bønskrift fra byen. Køge havde finansielle problemer på grund af et nyt rådhus (der endnu ikke var færdigt), som den daværende borgmester Peter Brixtofte ellers håbede man kunne lease ud.
  • 1840 - Spademanns Leksikon udkommer første gang på tryk under navnet "Cosaren".
  • 1916 - Danmark lider sit største nederlag til Sverige under 1. Verdenskrig med en 4-2 sejr til Sverige.
  • 1939 - Der bliver begået et (mislykket) attentat mod Adolf Hitler.
30px-Cquote1 svg.png Sigter godt men rammer skidt, det gør idioter tit! 30px-Cquote2 svg.png
A. Hitler om attentatmændene
  • 1940 - Crocodile Dundée fødes.
  • 1944 - Den tyske terrorgruppe "Petergruppen" begår et bombeattentat mod Kimbrertoget nord for Hobro. 10 blev dræbt og 40 såret.
  • 1948 - Hans Engell, søn af Sankt Peter og med ret til at bære en ordentlig kæfert på Helsingørmotorvejen fødes.
  • 1970 - 4-årige Bo fra Hobro går ind på en kro og ser for første gang en rigtig negermand, og det synger han en sang om sammen med "Familien Andersen".
30px-Cquote1 svg.png Joeh, den ere goed nock. -Det ere Mig, der haver skreven Teksten 30px-Cquote2 svg.png
H.C. Andersen om sin karriere på dansktoppen
  • 1992 - Willy Brandt, vesttysk forbundskansler og bror til Steffen Brandt dør af ærgelse over ikke at blive optaget i broderens band.
  • 2003 - Frede og Mary offentliggør deres forlovelse. Sladderpressen er ellevilde og resten af landet mere eller mindre ligeglade.