FANDOM

400-årsnatten er et begreb som norskerne opfandt i 1970erne, i kølvandet på de forskellige borgerrettighedsbevægelser rundt omkring i verdens forskellige kolonier, ganske enkelt fordi at norskerne gerne ville trække offerkortet, sammen med de negre som havnede i britiske KZ-lejre[1]. Begrebet dækker over den periode Danmark-Norge eksisterede som samlet union, og er vist nok udviklet for at sige at danskerne holdt norskerne nede, rent åndeligt- og videnskabeligt.

Fejl ved det heleredigér

  • Danmark-Norge var ikke en realitet i 400 år, men 436 år.
  • De norske kunstnere og videnskabsfolk, tog til København efter deres egne ønsker.
  • Mentaliteten der ligger bag begrebet "400-årsnatten", kaldes "Småstatsmentalitet", og er noget stort set alle lande der aldrig har bestemt over andre, lider under[2].

Den rette diagnoseredigér

Gedigen misundelse!

Se ogsåredigér

Noterredigér

  1. De to ting burde ikke kunne sammenlignes, men norskerne er vist ligeglade.
  2. Norskernes begreb kunne således overtages af Australien, New Zealand (har det allerede), Canada, USA, det meste af Afrika, Indien, Kina, Brasillien, Argentina, Litauen (har det allerede) og praktisk talt alle andre i verden, end lige de europæiske kolonimagter, samt Rusland og Japan.