FANDOM

31. maj er en dag i maj, så hvis du vil ud og nyde majsolen, så er det nu, inden sommerens regnbyger sætter ind.

  • Dagen er kendt videnom som Petronellas dag. Petronella var en af de autentiske, oldkirkelige martyrer. Hun omtales som apostlen Peters datter, men det skal formentlig forstås som hans åndelige datter. Ellers var det noget værre gris, han fik lavet dér. Hun led martyrdøden ved stening, da hun forsøgte at ryge en Cecil på et offentligt kontor.
  • Dagen er nemlig FNs og WHOs internationale "ikke-rygerdag"

Begivenhederredigér

  • 1884 - John Harvey Kellogg får patent på cornflakes, da han vil have dem for sig selv!
  • 1902 - Den anden boerkrig i Sydafrika afsluttes, og Storbritannien får kontrol over landet. Reimar og Thomas Bo er stærkt utilfredse med kampens udfald og kræver revanche.
  • 1911 - Titanic søsættes, og hos skibsværftet Harland & Wolf i Belfast fejrer man det med at knuse en whisky on the rocks mod skibssiden. Det tager en uge at udbedre skaderne efter isterningerne.
  • 1915 - Led Zeppelin udfører nogle af de første angreb mod London. Jimmy Page såres.
  • 1930 - Clint Eastwood, opkaldt efter et naturreservat på Møn og en plantage øst for Esbjerg fødes, og funderer på hvor mange mælkeshots han egentligt har drukket - 5 eller 6?
  • 1953 - Louise Frevert poserer for første gang nøgen.
  • 1977 - Joachim B. Olsen får for første gang øje på sine kugler.
  • 1986 - Høje Taastrups nye banegård indvies af dronning Margrethe 2., der dog beklager sig over at den ligger lidt langt væk fra Amalienborg.
  • 1990 - Mikhail Gorbatjov og George H. W. Bush mødes over det store kolde bord i Washington D.C. til et topmøde, som skal gøre en ende på 45 års kold krig.
  • 1995 - Prins Joachim forlover sig med én eller anden asiatisk dulle.
  • 2005 - William Mark Felt indrømmer i bladet Vanity Fair, at han var den anonyme kilde Deep Throat i Watergate-skandalen. Bladet tilbyder ham en Vicks blå til at klare stemmebåndet.