FANDOM

Den 27. maj er Lucians dag. Han var en from kristen, som blev forfulgt og led martyrdøden ved Sortehavet i byen sTomi omkring år 200 idet alle hans indvolde blev puttet ned i en pose.

Begivenhederredigér

  • 1703 - Byen Sankt Petersborg i Rusland grundlægges af zar Peter den Store. Hans lillebror Petro den lille grundlægger samtidig Petrograd, medens deres fætter Lenin grundlægger Leningrad. -Noget der generelt bliver grædt meget over.
  • 1892 - Danmark sætter varmerekord i maj med 32,8 °C målt i Herning. Jens Vejmand rejser sig fra grøften og kræver varmefri, men bliver stenet tilbage igen.
  • 1895 - Oscar Wilde idømmes fængselsstraf for sodomi. Til sit forsvar udtalte han de senere så højt besungne ord "I'm too sexy for this court!".
  • 1930 - Chrysler Building i New York City åbnes for offentligheden. Det er det højeste bygningsværk i samtiden. Bygningen synker senere på året i grus, da to papirflyvere kommer til at støde ind i den.
  • 1937 - Golden Gate broen i San Francisco bliver indviet og er med sine 1.280 meters spænd den hidtil længste hængebro.
30px-Cquote1 svg This is definately better than Watergate! 30px-Cquote2 svg
Nixon om indvielsen af Golden gate
  • 1939 - Bruce Wayne viser sig for fø'rste gang for offentligheden i sit alter ego. Jokeren er svært utilfreds og laver et meget negativt ladet rap derom.
  • 1941 - Tyskerne synker en klump, da deres slagskib Bismarck sænkes af englænderne.
  • 1975 - Jamie Oliver fødes og kaster sig frådene over morderkagen med ordene "Aggemam?".