FANDOM

26. juni er "hold-da-helt-ferie-dag" for alle uden studenterhuer...De ritualer, der er bygget op omkring de hueløse, er næsten lige så legendariske som at køre byerne rundt hujende og larmende i grisetransport. F.eks. har man "scor-din-sagsbehandler", "bartender-dysten" og "den-falske-togrevisor".

Den sidste er selvfølgelig den hvor man klæder sig ud i blåt tøj og fanger syndere i S-togene og beder om sygesikringsbevis og tager noget bloklignende frem man begynder at skrive på. Når så den forlegne blondine (eller hvem det nu er) prøver dialogens vej, spørger man selvfølgelig hvor mange kontanter vedkommende har og når dagen er slut bliver de indkrævne "bøder" omsat til god dansk fadøl.

Begivenheder redigér

  • 1621 - Danmarks eneste adelige troldkvinde henrettes med sværd. Efter sigende overlevede hun ikke.
  • 1847 - Første jernbanestrækning i Danmark indvies mellem København og Roskilde. DSB forventer levering af de første tog i år 1889.
  • 1963 - Præsident John F. Kennedy slutter en tale i Berlin med:Ich bin ein Hamburger Braunschweiger Dortmunder Frankfurter Berliner.
  • 1992 - Tyskland vinder sølv i EM-turneringen med 0-2 på Nya Ullevi Stadion i Göteborg. Ingen kan huske hvem de tabte til af én eller anden grund.
  • 2009 - Michael Jackson er HIStory.