FANDOM

Ludvig3

Ludvig

Den 25. august er dag 237 i året i den gregorianske kalender (dag 238 i skudår). Der er ifølge Fiat 128 dage tilbage af året hvis man kører i stationcar udgaven af denne knapt så kendte model.

Dagens navn er Ludvig. Ludvig var et B-menneske med udpræget høfeber og tydelig angst for gennemgribende forandringer. Han blev engang kørt over af en græsslåmaskine og blev skamklippet - kort i nakken og fyldigt ved ørerne. Han døde, da han blev kørt over af et korstog i 1270.

Ludvigs ankomst fejres som nationaldag i Uruguay.

Begivenheder redigér

  • 1768 - James Cook påbegynder sin første store rejse for at finde Ludvig. -Må dog opgive på halvvejen, og giver sig i stedet til at producere billigt køkkengrej.
  • 1786 - Den Store Landbokommission nedsættes for at se på påkrævede landboreformer og, især, Ludvigs retsstilling over for godsejerne.
  • 1825 - Uruguay får officielt besøg af Ludvig, og fejrer nationaldag denne dato.
  • 1830 - Den belgiske revolution bryder ud mellem Dupont og Dupond efter opførelsen af Johan Ludvig Heiberg teaterforestilling Den Stumme i Portici i Bruxelles, da Dupont kræver mere dialog. Resultatet af denne revolution bliver Belgiens selvstændighed som nation med Tintin som enevældig regent.
  • 1943 - Italiens premierminister Benito Mussolini træder tilbage og bliver arresteret. I sine erindringer betegner han det som sit største fejltrin.
  • 1944 - De tyske besættelsestropper i Paris Hilton overgiver sig efter gentagne gange at have været udsat for hendes debutsingle. Klager i henhold til Geneve-konventionen afvises.
  • 1960 - De 17. olympiske sommerlege åbner i Rom med 86 deltagende lande. Danmark har sendt 119 deltagere, heriblandt P. Pedersen fra Ølgod, der finder sig godt tilrette i et hjørne af det våde element.
30px-Cquote1 svg Szhådan *hips* noget scphort burde holdes noget oftere i rom!! *hups* 30px-Cquote2 svg
P. Pedersen nedsænket i et badekarfuld Strohrom
  • 1989 - Den amerikanske rumsonde "Voyager 2" får kontakt med planeten Neptun efter at have tilbagelagt 7 milliarder km på 12 år. Billeder af planeten sendes ned til Jorden. Ludvig optræder på flere af dem.
  • 1991 - Hviderusland syntes det ser alt for sort ud med Sovjetunionen og melder sig ud. Havde det været EU, havde Europaparlamentet blot bedt om gentagne folkeafstemninger indtil landet meldte sig ind igen.

Født redigér

30px-Cquote1 svg I want a drink. A Martini, shaken not stirred! 30px-Cquote2 svg
Den nyfødte Sean til jordemoderen
  • 1954 - Elvis Costello, engelsk sanger og smøreost, også kendt som "Den Blå Castello", stikker af fra Tholstrup mejeri og starter sin sangerkarierre.
  • 1961 - Billy Ray Cyrus' smertende smadrede hjerte begynder at slå.
  • 1970 - Claudia Schiffer, tysk fotomodel undfanges.
30px-Cquote1 svg Det var så sandelig på tide med en ordentlig Bond-sild! 30px-Cquote2 svg
Sean Connery

Dødsfald redigér

30px-Cquote1 svg Ah, bommene er kun lige gået ned, jeg tror godt jeg kan nå over... 30px-Cquote2 svg
Ludvigs berømte sidste ord
30px-Cquote1 svg Jamen det skete da ikke i Deer Hunter? 30px-Cquote2 svg
Christian 5's berømte sidste ord
30px-Cquote1 svg Kast det da i flammerne, thi det kan ikke indeholde noget andet end sofistik og bedrageri! 30px-Cquote2 svg
David Hume om årsagen til hans pludselige kremering
30px-Cquote1 svg Got you! 30px-Cquote2 svg
Gud
  • 2000 - Carl Barks, amerikansk tegneserietegner, trylles væk af Hexia de Trix.
30px-Cquote1 svg Og jeg tryller dig ikke tilbage før du har tegnet Joachims lykkeskilling til mig! 30px-Cquote2 svg
Hexia om årsagen til bortførelsen