Spademanns Leksikon
30px-Cquote1 svg.png The witch, the witch, the witch is on fire! 30px-Cquote2 svg.png
Bloodhound Gang om deres vådeste drømme

Den 23. juni er international dag for afbrænding af hekse og andre grimme mennesker, hvorfor de fleste medlemmer af et vist folkeparti oftest ses indendøre og lang væk fra brandbare vædsker på netop denne aften. I stedet sidder de i spisestuen med en stor lagkage.

Dagens navn er Pia

Dagens heks er Hermione Granger

Begivenheder[]

  • 1683 - Københavns Bagerlaug stiftes og fejres med lagkage landet over.
  • 1894 - Den Internationale Olympiske Komite (IOC) grundlægges og fejres med en lagkage landet over.
  • 1914 - Det olympiske flag med de fem ringe hejses for første gang og fejres med fem lagkager.
  • 1984 - Den koldeste, vådeste og meste stormfulde sankthansaften i mands minde. Det er umuligt at få tændt lysene på lagkagen.
  • 1988 - Trafikminister H.P. Clausen tager det første spadestik til Storebæltsbroen. Det er ikke til meget hjælp, da det er i vand. Alligevel fejres begivenheden med lagkage.

Dagen kage er lagkage.

Kendte hekse, der er blevet brændt i dag[]

  • 79 - Vespasian, romersk kejser - mest kendt for at fræse romeriget tyndt på sin Vespa-scooter.
  • 1965 - Peter Malberg, dansk skuespiller. Gift med Poul Reichhardt.
  • 1981 - Zarah Leander, svensk skuespiller og sanger, der proklamerede "Mein Leben für die Liebe" og derfor efterfølgende afbrændtes.
  • 1989 - Werner Best, tysk rigsbefuldmægtiget i Danmark under 2. verdenskrig, og supermarkedskædeindehaver.
  • 2006 - Aaron Spelling afbrændtes for at have produceret Beverly Hills, 90210
  • 2009 - Borgerligt Centrum brænder alle deres vælgere, regnskaber og broer.