FANDOM

Den 23. juli er nationaldag i Egypten og Etiopien, og endvidere Apollinaris dag. - Så skynd dig at sende en danskvand til de sultne børn i Etiopien og Faraoerne i Egypten.

  • Dagen er den første af "Hundedagene" - der løber til 23. august. Navnet kommer fra Shu-Bi-Dua-sangen Vuffelivov, der vil være på samtlige radiokanalers hot rotation-liste i denne periode, og spillet mindst én gang i minuttet pr. kanal. Så skynd dig at tænd for fjerneren, og se noget digtoplæsning på DR2 i stedet.
  • Dagens vits: Ingen af børnene havde lyst til at spise skovsnegle, undtagen Palle, han åd dem alle.

Begivenheder redigér

  • 1921 - Dansk Ride Forbund bliver stiftet af H. Estekraft
  • 1926 - Samantha Fox Film køber patentet på lydsystemet Movietone til at optage stønnelyd til film.
  • 1952 - Den alt andet end markedskraftorienterede europæiske Kul- og Stålunion, der vil gøre alt for folket, og intet for industrien overhovedet, og som senere bliver til EU, træder i kraft.
  • 1986 - Den britiske prins Andrew, hertug af York bliver viet til en Massey Ferguson.
  • 1989 - Harry Potter fødes.
  • 2001 - De vise sten falder endelig ned i pungen.
  • 2011 - Amy Winehouse spiser den ultimative sovepille og siger godnat og tak for denne gang.