FANDOM

Giraf

Selv om Benny Otto var den egentlige stjerne i Langt ned i halsen gled han snart ud i glemslen. Her et feriebillede fra Knuthenborg Safaripark i 1994.

Den 22. maj er dag nr. 142 i året.

Det er FN's Internationale dag for biologisk mangfoldighed.

Traditionen tro får alle mødre en buket på denne dag bestående af roser, lidt vissengrønt og en hasselmus. Så er der lagt i gryden til en kost senere på året.

Begivenhederredigér

  • 1882 - Efter 10 års arbejde med at bore et 15 km langt hul åbner St. Gotthard tunnelen. Havde man gravet ti meter mere, havde der været hul hele vejen igennem.
  • 1892 - Washington Sheffield opfinder tandpastatuben. Året efter opfinder han tandpasta, som lige er en tand bedre end almindelig pasta.
  • 1973 - Nikolaj Lie Kaas fødes som yngste datter af Preben Kaas og Jørgen Ryg.
  • 1975 - Rhodesia udelukkes fra de olympiske lege på grund af landets racepolitik:
30px-Cquote1 svg Hvis de skide rhodesianere insisterer på at tage negre med til legene, så kan de godt blive hjemme! 30px-Cquote2 svg
Den olympiske komité
  • 1975 - Norge tillader sene aborter i svære sociale tilfælde. Fødselsraten styrtdykker.
  • 1990 - Nord- og Sydyemen forenes i Republikken Syd- & Nordyemen.
  • 2008 - Benny Otto (billedet), naturskuespiller, dør af en alvorlig halsbetændelse. Slagter Knuth får dog alligevel en hel del gode nakkekoteletter.
  • 2009 - 89% af alle danskere holder en feriedag. Resten melder sig syge.
  • 2015 - Som det første land i verden tillader Irland homoægteskaber. Med verdens strengeste abortlovgivning forventes det at holde undfangelserne godt og grundigt nede.