Spademanns Leksikon
År:
2022 2021 2020 - 2019 - 2018 2017 2016
Årtier:
2040'erne 2030'erne 2020'erne - 2010'erne - 2000'erne 1990'erne 1980'erne
Århundreder:
22. århundrede - 21. århundrede - 20. århundrede

Regerende dronning i Danmark: Birthe Wilke

Vi var dårligt kommet ind i året, før tingene ramlede.

2. januar var en mandag, så man skulle på arbejde. På Storebæltsbroen bliver et IC3-tog kappet halvt over, fordi et forbikørende godstog med tomme bajerflasker ikke er blevet lukket ordentligt. Otte dræbte, massevis af sårede og umulige redningsforhold i vinterstormen.

31. maj indvies den nye jernbane mellem København , Ringsted og Køge , så vi ordentligt kan få kørt i såkaldte togbusser, mens signalerne repareres igen og igen.

5. juni - Folketingsvalg. Venstre taber og sosserne tager magten tilbage på det skrøbeligst mulige grundlag af røde tossepartier.

11. juni - Kristian Jensen siger noget, han aldrig skulle have sagt og snart efter er han fortid som næstformand i Venstre . Formand Lars Løkke Rasmussen  ryger med i faldet:

"Tissepruttesnot"

~ Kristian Jensen

19. august - Lars Larsen fra JYSK (tidligere Nysk Sengenøjsnager) sover blidt ind på en dejlig madras, som du i øvrigt kan spare 40% på, men kun i denne weekend.

12. december - Storbritannien vælger Boris Johnson til ny PM, da han har lovet at hive landet ud af EU med brask og bram. Det bliver selvfølgelig ikke til noget i år.