FANDOM

Den 20. maj, som er dag nr. 140, burde slet ikke findes. De store efterretningsvæsener benægter det.

Begivenheder på dag nr. 140redigér

  • 526 - Et jordskælv dræber præcis 300.140 mennesker i Mellemøsten. En tilfældighed? Eller en konspiration?
  • 1645 - Christian 4. påbyder præsterne i Sjællands Stift at føre kirkebøger, så han kan bevare overblikket over alle sine uægte børn. Senere, da kongen opdager det potensfremmende middel blåbær, må påbuddet udvides til at omfatte alle landets 140 stifter.
  • 1941 - 140 tyske faldskærmstropper invaderer Kreta. Nøjagtig 1415 år efter jordskælvet i Mellemøsten. Mange aner en sammenhæng, men siger ikke noget.
  • 1956 - Verdens første brintbombe testes i polkaprikket Bikini i Stillehavet. Man enes dog om en lys nederdel med en mørk top. Det er mere diskret, når den skal smugles op til Grønland.
  • 1978 - USA opsender Pioneer Venus 140[1], som fremstiller et radarkort over Venus.
30px-Cquote1 svg Vi blev meget overraskede, da vi opdagede vejnettet på Venus. Det meste er ensrettet. 30px-Cquote2 svg
Videnskabsmand og astmatiker Kjeld Nørgaard
  • 1983 - AIDS forårsages af en virus, udtaler officielle kilder. Religiøse fanatikere protesterer og kvæler en bøsse med en 1,4 m[2] lang elastik.
  • 1991 - USSR tillader sine borgere af forlade landet. Sidste mand lukker og slukker. Men blev der virkelig slukket? Afsnit nr. 140 af X-files sætter fokus på sagen.
  • 2009 - De første gps'ere model "Tom Tom Turn Around 140" med kort over Venus kommer på markedet. Forventningerne er ikke store på grund af finanskrisen og det dermed svigtende salg af rumraketter. Succesen bliver kort.

140[3] spraglede noter[4]redigér

  1. En såkaldt rumfidus
  2. Lig med 140 decimeter. Ligheden er skræmmende.
  3. Har du lagt mærke til, hvor mange gange 140 forekommer på denne dag? Det hele er meeeeeeget mystisk.
  4. Eller 3.