FANDOM

20

Sådan! Lige en rask 20'er

Tyve (XX) er det dobbelte af 10 og det halve af 59. Tyve er som regel repræsenteret som en rund firkantet guldmønt, som du kan købe 3 liter mælk for, nede hos købmanden. Handler du hos tanken nede på hjørnet, kan du max få to liter minimælk for samme guldmønt.

Tyve er summen af 19, lagt sammen med 1. Tyve er også summen af de fire første trekanttal, hvilket gør det til et pyramidetal. Hvad dette betyder, er der ingen der ved.

I 2020 forventes det, at der endelig er kommet styr på den danske økonomi, samt at Helle Thorning-Schmidt er blevet gråhåret i mellemtiden. I de gode gamle dage var 20 en snes, hvilket igen var otte mere end et dusin. Hvis du i dag beder om en snes penge til et dusin kaffebønner, vil du nok blive mødt af en knægt med en iPhone i hånden, der "fatter hat" af, hvad du snakker om[1].

For tyve år siden kostede et klippekort 20 kroner. Med en prisstigning på 20% om året, har man i dag valgt at erstatte det med et "rejsekort", hvorved man kunne hæve omkostningen til implementering og administration med 20 gange.

Noter, tal og andet godtredigér

  1. Her kan du så advare ham om, at du om en snes sekunder brækker hans næse.