FANDOM

År:
1960 1959 1958 - 1957 - 1956 1955 1954
Årtier:
1980'erne 1970'erne 1960'erne - 1950'erne - 1940'erne 1930'erne 1920'erne
Århundreder:
21. århundrede - 20. århundrede - 19. århundrede

Regerende dronning i Danmark: Frederik 9.

Året MCMLVII (1957 i folkemunde) var et år uden atomkrig. Kun kold krig, rigtig kold. Men med et par gode hjemmestrikkede uldsokker, så gik det såmænd alligevel.

Nogentrae

Tage Skou-Hansens roman De nøgne Træer blev udsat for unødig skarp censur i de katolske lande.

Begivenhederredigér

  • 14. januar - Humphrey Bogart skodder sin sidste smøg i whiskysjussen og stiller smokingen.
  • 3. marts - Danmark deltager for første gang i det internationale melodi grand prix. Vi er tæt på at vinde, men desværre afslutter Birthe Wilke og Gustav Winckler Skibet skal sejle i nat med en en saftig mundsnaver og en hånd under blusen, der koster stemmer fra de mere bornerte lande.
  • 10. marts - Osama Bin Laden fødes.
  • 25. marts - De sex underskriver Rom-traktaten og Fællesmarkedet er skabt. Prisen på agurker styrtdykker.
  • 2. maj - Joseph McCarthy, amerikansk kommunisthader, dør efter indtagelsen af to flasker Black Russian.
  • 27. september - Rune T. Kidde, dansk kulturs største nyskaber og senere landsfader, lader sig føde.
  • 11. september - Preben Elkjær finter sig ud af sin moar. Osama Bin Laden lægger senere sag an med påstand om, at have eneret på denne dag.
  • 7. oktober - Et mindre udslip fra atomkraftværkert Windscale i England giver køer med 5 yvere. Landmændene jubler.
  • 1. december - Jerry Lee Lewis udgiver Great Balls of Fire. Den danske genindspilning, Ild i nødderne med Dario, undgår med nød og næppe en hitlisteplacering, da Danmark endnu ikke har indført Tipparaden.
  • 12. december - Tage Skou-Hansens roman De nøgne træer udkommer under streng censur.