FANDOM

År:
1930 1929 1928 - 1927 - 1926 1925 1924
Årtier:
1950'erne 1940'erne 1930'erne - 1920'erne - 1910'erne 1900'erne 1890'erne
Århundreder:
21. århundrede - 20. århundrede - 19. århundrede

Regerende dronning i Danmark: Alexandrine af Mecklenburg-Schwerin.

Begivenheder redigér

Februarredigér

  • 1. februar - Den internationale Militærkontrol med Tyskland overtages af Folkeforbundet (senere FN), der ikke ser nogen problemer i at tyskerne får gang i væksten igen ved at bygge lidt militært isenkram - at erklære verdenskrig TO gange er de vel ikke dumme nok til.

Majredigér

  • 21. maj - Charles Lindberg ankommer lettere forfløjen til Paris efter 34 timers flyvning fra New York. Han bliver dog straks stoppet i lufthavnen, da hans toiletartikler ikke er pakket i en gennemsigtig plasticpose. Hans forklaringer om at den gennemsigtige plastic slet ikke er opfundet endnu preller fuldstændigt af på det franske politi, der burer ham inde et par måneder for opsætsighed.

Juliredigér

  • 1. juli - Rigsdagen vedtager lov om Lillebæltsbroen, da man mener den vil fremme væksten i Udkantsdanmark, og muligvis kunne være en god baggrund for en TV-krimi. Den sidste del af forslaget bliver dog senere overdraget til Øresundsbron.

Augustredigér

  • 29. august - Kalundborg langbølgesender sender for første gang - naturligvis med bølger i håret.

Decemberredigér

Født redigér