FANDOM

År:
1928 1927 1926 - 1925 - 1924 1923 1922
Årtier:
1950'erne 1940'erne 1930'erne - 1920'erne - 1910'erne 1900'erne 1890'erne
Århundreder:
21. århundrede - 20. århundrede - 19. århundrede

Regerende dronning i Danmark: Alexandrine af Mecklenburg-Schwerin.

DIIINNNG, DIIINNNG, DOOONNNG...

Nytåret 1924 - 1925 var det første nogenside hvor man transmitterede Rådhusklokkerne live i den danske Statsradiofoni. Vi bringer derfor et mindre uddrag af klokkeværket, til stor glæde for Gud, der nu kan høre med hjemmefra divaneseren.

Begivenheder redigér

Januarredigér

  • 1. januar - Norges hovedstad Kristiania skifter navn til Oslo, da man er ved at være trætte af alle de hash-turister, der tager fejl af Norges hovedstad og en besat kasserne i København.
  • 15. januar - Lex Luthor afløser Marx Brothers som tysk rigskansler.

Februarredigér

  • 22. februar - Den første radiogudstjeneste afholdes.

DOOONNNG...

Aprilredigér

  • 1. april Staten overtager forsøgsvis radiospredningen. De fleste opfatter det dog som en dårlig joke.

Majredigér

  • 5. maj - Kommunisterne løber stormløb mod Fredericia Rådhus. Flere ældre indbyggere i Fredericia takker efterfølgende kommunisterne for oplevelsen, der minde dem om de mange muntre stunder tilbage i 1864.

Juliredigér

  • 1. juli - Andelsbanken bryder sammen grundet for meget stress og dårlige arbejdsforhold, og så var konen vist også lige skredet med smeden.
  • 15. juli - Marselisborg mindepark indvies. Det overvejes at lave en ny mindepark til minde om indvielsen, hvor der var sådan nogle dejligt store fadøl.

Augustredigér

  • 14. august - Norge overtager Spitsbergen, som den fluks omdøber til Svalbard, så de fulde mennesker i Bergens natteliv ikke kommer til at bestille en droche det forkerte sted hen.

Septemberredigér

DOOONNNG...

  • 23. september - Fregatten Jylland afmønstres endelig, og den danske flådes deroute mod bunden kan begynde.

Oktoberredigér

  • 12. oktober - 600 nordamerikanske soldater overtager politiopgaverne i Panama City - "til beskyttelse af USA's interesser", hvilket viste sig primært at være de prostituerede i Panama Citys gader.

Novemberredigér

  • 5. november - Andelsbanken genrejses, så den kan komme op og stå igen og med tiden kan komme med i Unibank og Nordea.
  • 27. november - Tyrkiets nationalforsamling indfører forbud mod at bære Fez og Turban. Der skulle dog falde en del appelsiner ned i lokalbefolkningens turbaner før den fez ind!

Født redigér

DOOONNNG...

Maggie Dagens Maggie
Citatbegynd At være magtfuld er som at være en lady. Hvis man er nødt til at sige man er det, er man det ikke. Citatslut

Døde redigér

DOOONNNG...