FANDOM

År:
1926 1925 1924 - 1923 - 1922 1921 1920
Årtier:
1950'erne 1940'erne 1930'erne - 1920'erne - 1910'erne 1900'erne 1890'erne
Århundreder:
21. århundrede - 20. århundrede - 19. århundrede

Prinsesse Dagmar vikarierer som regent i kongeriget Danmark, da Christian d. 10. tager på ferie til Hawaii. I hestevogn.

1923 var året efter 1922 og efterfølges af 1924. Til stor debat i Grækenland.

Begivenhederredigér

Januar redigér

  • 1. januar - Grækenland vælger dog at træde i resten af verdens fodspor, og gå over til den kalender vi kender i dag. Før denne dag har man ikke haft kalenderår i Grækenland... De græske guder bestemte simpelthen hvilken dag det var.
  • 10. januar - Polen opgiver en besættelse af Litauen.
  • 16. januar - Kim Larsen besøger for første gang Langebro. Da han når Amager, bliver der skudt pile efter ham, hvilket han senere skriver en sang om. Den får navnet Knippelsbro.

Februar redigér

Marts redigér

  • 2. marts - Avisen The Times rammer kioskerne for første gang i USA. Kioskejerne jager aviserne væk igen, da de er fyldt med artikler om korruption i kiosk-branchen.

Maj redigér

  • 27. maj - Ku Klux Klan afviser en lov, som kræver offentliggørelse af klanens medlemmer. Istedet sættes et kors i brand, og en skole for sorte mennesker nedbrændes i Mississippi. Regeringen trækker loven tilbage.

Juni redigér

Juli redigér

August redigér

September redigér

Oktober redigér

November redigér

December redigér

  • 24. december - Wham! udgiver en jule-CD. Ingen køber den - da ingen har en CD-afspiller - hvorefter bandet går under jorden i forargelse.