FANDOM

År:
1914 1913 1912 - 1911 - 1910 1909 1908
Årtier:
1940'erne 1930'erne 1920'erne - 1910'erne - 1900'erne 1890'erne 1880'erne
Århundreder:
21. århundrede - 20. århundrede - 19. århundrede

Danmark dronningeløst. I stedet må Frederik 8. træde til.

Begivenheder redigér

Januarredigér

  • 8. januar - Monaco ophører med at være monarki, og monarken må overlade sin Monarch-cykel til en folkevalgt regering, der ledes af én eller anden ko.

Martsredigér

  • 24. marts - Dødsstraf og piskning afskaffes som straffemetoder i Danmark. På visse politikeres vegne blev der dog indført en såkaldt "gummi og læder"-paragraf, så piskning stadigvæk er tilladt i lukkede rum i forbindelse med sexuel og anden kønslig aktivitet. Dødsstraf er dog stadigvæk forbudt her.

Aprilredigér

Majredigér

  • 25. maj - Københavns Idrætspark indvies. Publikum beklager dog manglen på træer og buske, man kan forette sin nødtørft i, da Dansk Naturfredningsforening har fredet alt andet.

Augustredigér

  • 1. august – Københavns Sporveje dannes, da der i den seneste tid har været en stærk mangel på piger i det københavnske. Og disse kommer jo som bekendt sammen med sporvognene.
  • 21. augustMona Lisa af Leonardo da Vinci bliver stjålet fra Louvre. Dan Brown sættes straks på sagen, men må erklære at det forbliver et mysterie.

Oktoberredigér

  • 10. oktober - En mislykket rishøst i Kina medfører ungkinesernes kup, og den sidste kejser tvinges til at træde tilbage, inden det ender med en risretssag, da han var den eneste der havde ris til egen røv.

Novemberredigér

Decemberredigér