FANDOM

År:
1912 1911 1910 - 1909 - 1908 1907 1906
Årtier:
1930'erne 1920'erne 1910'erne - 1900'erne - 1890'erne 1880'erne 1870'erne
Århundreder:
21. århundrede - 20. århundrede - 19. århundrede

Danmark dronningeløst. I stedet må Frederik 8. træde til.

Begivenheder redigér

Årets vigtigste begivenhed var nok stiftelsen af B 1909 i Odense. Det var en begivenhed der blev set frem til af mange, og som var så stor en succes at man i 1913 valgte at gentage succesen og stifte B 1913. At man så senere valgte at slå de to sammen med Dalum IF, og i stedet for at kalde hele dynen for "BB 3822 Dalum IF" valgte at bruge det mere jævne og kedelige FC Fyn er så en helt anden sag. Nå, der skete også andre ting i dette herrens år, hvoraf de vigtigste er oplistet her:

Januarredigér

30px-Cquote1 svg Altså jeg tog bare mit kompas, og så gik jeg den modsatte vej af hvad pilen viste! 30px-Cquote2 svg
Ernest om altid at skulle være modsat

Februarredigér

Martsredigér

  • 8. marts - Kvindedagen blev fejret for første gang i USA, da kvinderne har lovet mændene at servere deres livretter og hente kolde øl til dem hele dagen.
  • 25. marts - Morten Korch fødes Ved Stillebækken efter at Manden på Brusholm fulgte Sin egen sti og ønskede at slikke Guldglasuren af Fruen på Hamre. Han forklarede sin Kærlille at Der brænder en ild i Det gamle guld, hvorefter hun fik besøg af Den lille julegæst, hvilket resulterede i Affæren i Mølleby, I stjerneskær, og de næste 9 måneder var der så Frodige dage indtil den lille Morten Korch[1] blev født.

Aprilredigér

  • 6. april - Efter en hård rejse til Gdansk påstår Robert Peary at han har nået Nordpolen. Det viser sig dog efterfølgende at Gdansk på dette tidspunkt stadigvæk ligger i Preussen, og Polen rent faktisk slet ikke eksisterer som selvstændig nation, hvorfor en slukøret Robert må vente til 1918 på at Polen bliver genskabt som nation, og han kan fortsætte sin ekspedition.

Majredigér

  • 18. maj - Landsudstillingen i Århus åbnes, og man kan her på ét sted se det seneste nye indenfor alt, samt naturligvis Fregatten Jylland... ...som selv på dette tidspunkt er tudsegammel... ...og egentlig skulle ophugges... ...men det kan vel også være hipt?

Juliredigér

  • 4. juli - Rebildfesten afholdes for første gang. Da ingen af deltagerene ejer en GPS endsige ved hvor Rebild ligger, vælger man at afholde den i Århus.

Septemberredigér

  • 14. september - Til stor jubel for diverse drivhus-, mistbænks- og vinduesejere i Odense og allernærmeste omegn stiftes Boldklubben B 1909, hvorved alle bolde samles på et enkelt sted.

Oktoberredigér

  • 3. oktober - Det lykkedes endelig at få gennet de sidste fordrukne århusianere ud, og Landsudstillingen i Århus lukkes.
  • 25. oktober - Japans prins Ito myrdes af en koreansk nationalist. Japan indfører japansk diktatur[2] i Korea. Nationalisten undskylder sig med at han ikke troede at det gjorde noget, nu når prinsen alligevel var Itu...

Decemberredigér

Noterredigér

  1. Ja det prætentiøse røvhul har sgu også skrevet en bog om sig selv
  2. Det samme som koreansk diktatur, blot på et andet sprog