År:
1911 1910 1909 - 1908 - 1907 1906 1905
Årtier:
1930'erne 1920'erne 1910'erne - 1900'erne - 1890'erne 1880'erne 1870'erne
Århundreder:
21. århundrede - 20. århundrede - 19. århundrede

Danmark dronningeløst. I stedet må Frederik 8. træde til.

Begivenheder[redigér | redigér wikikode]

Den vigtigste begivenhed var at der blev mangel på arbejdskraft, og udvandringen til USA gik næsten i stå. Dette skyldte blandt andet at man i Tyskland hellere ville blive i sine bjerge og ruste op, fremfor at tage til udlandet. Dette er også året hvor filmen "Løvejagten" endelig får præmiere i danske biografer, hvilket får resten af befolkningen til at udsætte rejsen til Amerika.

Sørgede for at folk blev hjemme!

Januar[redigér | redigér wikikode]

  • 27. januar - Philibert Jacques Melotte opdager Jupiter-månen Parmesan, og fortsætter jagten på Mozarella og Carmenbert, da han nu har bevist at Jupiters måner består af ren ost.

Februar[redigér | redigér wikikode]

  • 26. februar - Sverige fejrer 250-årsdagen for Roskildefreden med militærparader, takkegudstjenester og almindelig flagning. Den danske minister i Stockholm forlader byen under fejringen af frygt for repressalier for det Stockholmske blodbad. Svensken holdt sig dog i denne omgang til blodpølse.

April[redigér | redigér wikikode]

  • 5. april - Bette Davis fødes med sin moders øjne - og faders knæ.
  • 20. april - Kvinder bliver valgbare og får valgret til kommunevalgene. Flere af hinanden uafhængige kilder, der står hinanden nær mener at dette var den reelle udløser for 1. Verdenskrig.

Juni[redigér | redigér wikikode]

30px-Cquote1 svg.png Det var ligegodt Grov... ...eller var det Grover? 30px-Cquote2 svg.png
Den amerikanske befolkning om Grovers død

August[redigér | redigér wikikode]

  • 10. august - Typografstrejken bryder ud, og der opstår hurtigt en række horeunger i den danske medieverden.
  • 18. august - Det viser sig at meldingen den 10. august skyldtes at sætternissen havde været på spil og sat nogle suspekte typer ud mod hinanden, og typografstrejken afsluttes.

September[redigér | redigér wikikode]

  • 8. september - Tidligere justitsminister, gehejmekonferensråd Peter Alberti melder sig selv til politiet for bedrageri og falskneri for 15 millioner kr, hvilket var RIGTIG mange penge dengang. Han undskyldte sig med at han skulle bruge pengene til nogle aktieoptioner i IT-Factory, hvilket resulterede i at han blev sendt direkte på den lukkede afdeling.
  • 9. september - Den sjællandske bondestands sparekasse bryder sammen, da det viser sig at Albertis aktieoptioner er værdiløse.
30px-Cquote1 svg.png Det var altså kun 14.7 millioner jeg skyldte dem - og de optioner var et fund for de penge! 30px-Cquote2 svg.png
Peter Alberti

Oktober[redigér | redigér wikikode]

30px-Cquote1 svg.png Bare vent!! 30px-Cquote2 svg.png
Adolf Hitler

November[redigér | redigér wikikode]

December[redigér | redigér wikikode]

  • 28. december Et udbrud i vulkanen Etna ødelægger byerne Messina og Reggio. Turisterne fortrækker de næste knap 100 år til Thailand og Maldiverne, hvor man i hvert fald ikke kan blive udsat for følgerne af naturkatastrofer.