FANDOM

År:
1910 1909 1908 - 1907 - 1906 1905 1904
Årtier:
1930'erne 1920'erne 1910'erne - 1900'erne - 1890'erne 1880'erne 1870'erne
Århundreder:
21. århundrede - 20. århundrede - 19. århundrede

Danmark dronningeløst. I stedet må Frederik 8. træde til.

1907 var året hvor der frit gik vilde løver rundt på den lille ø Elleore i Roskilde fjord. Dette syntes den daværende direktør for Hollywood Nordisk Fjams Film, Egon Ole Olsen[1] var noget skidt, da de skræmte alle turisterne væk, så han fik løverne skudt og pelset, hvilket han naturligvis dokumenterede på film[2], og så tjente han ellers kassen på at vise den i Nordisk Films biograf.

Dette er endvidere året, hvor Lord Robert Baden-Baden-Colin-Powell tager en række unge drenge med ud på en øde ø, så de kan lære at klare sig selv, hvilket bliver startskuddet på Spejderbevægelsen Robinson Ekspeditionen.

Begivenheder redigér

Januarredigér

  • 1. januar - Theodore Roosevelt prøver desperat at blive kendt inden hans embedsperiode udløber, og forsøger derfor at komme i Guinness rekordbog med flest håndtryk på en dag. Ved at trykke 8.513 mennesker i hånden ved nytårsmodtagelsen i Det Hvide Hus, opnår han denne spektakulære rekord, der først blev slået af George Bush i 2001, hvor det lykkedes ham at tørre røven på godt 281.421.906 vælgere.
  • 10. januar - Der indføres lige og almindelig valgret i Østrig, hvilket medfører nogen knurren blandt de skæve eksistenser i landet.
30px-Cquote1 svg Hvis JEG var leder af dette land, så havde sådan en jødisk konspiration ALDRIG fundet sted![3] 30px-Cquote2 svg
Adolf Hitler om demokrati
  • 11. januar - Danske forældre, der føder børn i Sønderjylland (der dengang var tyskbesat og hed Nordschleswig, da tyskerne ikke havde "ø" i deres alfabet), kan nu frit vælge om deres barn skal være dansk eller tysk statsborger.

Majredigér

  • 4. maj - De fleste dansker oplever at få den forkerte fod ud af sengen, da metersystemet indføres.
30px-Cquote1 svg Hermed skulle alle fodfejl for fremtiden kunne undgåes 30px-Cquote2 svg
En glad Frederik 8. om metersystemets fordele
  • 22. maj - Hergé, far til Tintin og Terry (tro mig, i vil ikke vide hvordan moderen så ud!), ser for første gang dagens lys. Inspireret af det nys overståede mørke, tegner han fluks "Tintin i Congo".

Juliredigér

  • 9. juli - Militær revolution i Barcelona, hvor kirker og klostre plyndres. Senere efterforskning viser at der dog blot var tale om en FC Barcelona-kamp, hvor hjemmeholdet tabte.
  • 14. juli - Norske kvinder får valgret, dog med visse begrænsninger i form af visse intime ydelser, der skal gives til den enhver tid siddende regent, hver gang man vil stemme.

Novemberredigér

  • 14. november - Här kommer Astrid Lindgren, tjolahopp tjolahej tjolahoppsan-sa. Här kommer Astrid Lindgren, ja, här kommer faktisk jag.
  • 16. november - Oklahoma bliver optaget som USA's 46. stat, med Gordon MacRae i hovedrollen. Det blev fra starten af forbudt at føre enhver form for samtale i staten, og alle ytrinnger skal synges.
  • 28. november - Congo, der er kong Leopold 2. af Belgiens private ejendom får status af belgisk koloni. I traktaten garanteres Hergé forkøbsret, i tilfælde af salg. At der er en række K3'ere, og et svagt økonomisk fundament, bliver dog ikke nævnt i tilstandsrapporten. Leopold 2. omtaler herefter konsekvent Congo som "Kolonihaven".

Noterredigér

  1. Han flyttede senere til Vojens, hvor han begyndte at køre på knallert
  2. Sort/hvid stumfilm - ej at forveksle med Vita Wrap
  3. Dette blev naturligvis sagt på tysk, da førerens danske ikke var det bedste