FANDOM

År:
1909 1908 1907 - 1906 - 1905 1904 1903
Årtier:
1930'erne 1920'erne 1910'erne - 1900'erne - 1890'erne 1880'erne 1870'erne
Århundreder:
21. århundrede - 20. århundrede - 19. århundrede

Danmark dronningeløst. I stedet må Christian 9. & Frederik 8. træde til.

1906 var, som navnet antyder, året hvor der vankede 0 sex til de homoseksuelle mænd, der i stedet blev angrebet af den danske presse i "Den Store Sædelighedsaffære", der sidenhen blev filmatiseret, og efter sigende stadigvæk skulle give gode indtægter hos Fallosfilm i Istedgade.

Bo er Jesus!
4

4. søndag i advent og Bo og Lis laver krybbespil

-Grunden til at man ikke fandt Jesus ved folketællingen i 1906

Begivenheder redigér

Januarredigér

  • 29. januar - Europas svigerfar, Christian 9. dør - muligvis som følge af en misforstået svigermorhistorie. Det hele filmes dog af Nordisk Film, der dog først officielt grundlægges senere på året[1]
  • 30. januar - Kong Frederik 8. hentes hjem fra Reeperbahn, og krones som konge.

Februarredigér

  • 1. februar - Selvom al Danmarks befolkning tælles i mandtal finder man ikke Jesus. -Muligvis fordi der i virkeligheden er tale om Bo!

Martsredigér

  • 30. marts - Lurmærket lovbefales til al dansk eksportsmør, og lur mig om detikke var en god idé.

Aprilredigér

  • 18. april - Jordskælv i San Francisco, USA. 8,3 på Richter-skalaen, hvilket efter sigende skulle skyldes eksperimenter med en ny milk-shake maskine.
  • 19. april - Som en støtte til jordskælvsofrene i San Fransisco åbnes Slangerupbanen. Sidenhen kortede man den ned til kun at gå til Farum, da de fleste alligevel hurtigt glemte alt om jordskælvet.

Majredigér

  • 22. maj - Hejlskovmordet, hvor en knægt myrdes og frarøves 150 kr, hvilket var mange penge dengang. Flere mener at Stein Bagger kunne have stået bag, hvilket kun hans sene fødsel taler imod.

Juniredigér

Juliredigér

Septemberredigér

  • 12. september - Jacob Ellehammer foretager den første flyvning i Norden, der dog må afkortes noget grundet strejkende kabinepersonale.

Oktoberredigér

  • 3. oktober - På årsdagen for den anden slotsbrand på Christiansborg åbner Sophus Falck Redningskorpset for København og Frederiksberg A/S - i dag Falck. Zonen åbner på årsdagen for Christiansborgs første slotsbrand, og Dansk Autohjælp på årsdagen for Københavns Bombardemant. Vistnok.
  • 16. oktober - Köpenick-affæren i Tyskland, hvor svindleren Wilhelm Voigt ("kaptajnen fra Köpenick") beslaglægger Berlinforstaden Köpenicks kommunekasse forklædt som officer. Hvorfor man har valgt at forklæde kommunekassen som officer melder historien dog intet om!

Novemberredigér

  • 6. november - Nordisk Film grundlægges af Egon Ole Olsen.

Født redigér

30px-Cquote1 svg Det vare utrolicht saa tæt jeg der kom paa een gienfødsel 30px-Cquote2 svg
H.C. Andersen
  • 19. december - Vor store helt, idol og øjesten, Leonid Bresjnev, lægger sine første planer for hvorledes Sovjetunionen skal ledes.

Noterredigér

  1. Det var vist nok noget med nogle skattefordele