FANDOM

År:
1904 1903 1902 - 1901 - 1900 1899 1898
Årtier:
1930'erne 1920'erne 1910'erne - 1900'erne - 1890'erne 1880'erne 1870'erne
Århundreder:
21. århundrede - 20. århundrede - 19. århundrede

Danmark dronningeløst. I stedet må Christian 9. træde til.

Begivenheder redigér

Januarredigér

30px-Cquote1 svg Det var ligegodt Satans 30px-Cquote2 svg
Pastor Jensen om afskedigelsen

Februarredigér

Majredigér

  • 23. maj - Sverige indfører almindelig værnepligt, så alle svenskere nu kan lære hvordan de skal være neutrale (og evt. sørge for at Norge ikke smutter ud af den Svensk-Norske union).
  • 25. maj - Som mobilisering mod den svenske værnepligt indfører Norge, som det første land i Europa, valgret for kvinder. Svenskerne overvejer nu seriøst at opløse Rigsfællesskabet med Norge.

Aprilredigér

  • 13. april - Da man gerne vil have noget at skulle have sagt i Holland, opretter man Den internationale Domstol. En lang række håbefulde sangtalenter, der viser sig ikke at kunne synge "Internationale" dømmes ude af dommer Blachman.

Juniredigér

  • 24. juni - Frilandsmuseet ved Lyngby indvies som det første økologiske museum med fritgående museumsgæster. Flere bliver efterfølgende spist af en flok vilde kannibaler fra Værløse.

Juliredigér

  • 1. juli - Associationsloven mod de katolske organisationer i Frankrig indføres. Katolikkerne vælger efterfølgende at associere sig med noget helt andet!
  • 17. juli - Ministeriet Sehested går af efter et fejlslagent valg.
  • 24. juli - Ministeriet Deuntzners venstreregering udnævnes og der sker et Systemskifte i dansk politik. Sidenhen her det været så som så med systemer indenfor den politiske verden.

Septemberredigér

Oktoberredigér

  • 13. oktober - Flere steder i Rusland kommer det til sammenstød mellem sultne mennesker og politiet. Fem betjente, 17 politihunde og én hest bliver spist på stedet, medens yderligere 10 heste, 12 hunde og 4 betjente ønskes taget med hjem.

Født redigér