FANDOM

År:
1900 1899 1898 - 1897 - 1896 1895 1894
Årtier:
1920'erne 1910'erne 1900'erne - 1890'erne - 1880'erne 1870'erne 1860'erne
Århundreder:
20. århundrede - 19. århundrede - 18. århundrede

Regerende konge i Danmark: Christian 9.

1897ghost
  • 23. januar - Den myrdede Elva Zona Heasters' ånd vidner i en retssag mod hendes mand, der dømmes til døden. I West Virginia, USA.
  • 5. april - Der udbryder krig imellem Det Osmanniske Rige (Tyrkiet) og Grækenland. Krigen varer i en måned og ender som en græsk tragedie, æhæmmm.
  • 18. maj - Bram Stoker udgiver sin roman, Dracula, om en vampyr i Transsyvanien. Tøh, som om nogen gider læse sådan noget, mand.
  • 11. juli - En lokofører overser et stopsignal og kører lige op i røven på et holdende tog, der heldigvis kun er fyldt op med københavnere. 40 mennesker mister livet på Gentofte Station og lige så mange såres, så det kan mærkes. Hele søndagen er ødelagt.
  • 22. oktober - Verdens første autoforhandler åbner i London. Sælger intet de første par dage, da de ligger lidt udenfor centrum og folk mangler ligesom transportmuligheder på en eller anden måde.
  • 12. december - Der udbryder antijødiske optøjer i Bukarest, Rumænien. Det er selvfølgelig jødernes egen skyld, de kan bare lade være med at være så irriterende.