Spademanns Leksikon
År:
1891 1890 1889 - 1888 - 1887 1886 1885
Årtier:
1920'erne 1930'erne 1940'erne - 1950'erne - 1960'erne 1970'erne 80'erne
Århundreder:
21. århundrede - 20. århundrede - 19. århundrede

Regerende dronning i Danmark: Dronning Louise

1888 var året hvor der blev taget patent på det hele... Også kaldet året med alle de røde links.

Begivenheder i 1888[]

Januar[]

Februar[]

Maj[]

  • 13. maj - Brasilien afskaffer slaveriet. Bente Nielsen løber glad hjem til sin mor, fri som en fugl.
Frederick-Douglass-inspirational-quotes.jpg

Juni[]

  • 15. juni - Vilhelm II bliver kejser af Tyskland. En af hovedmændene bag den kommende verdenskrig, men der er jo mange år til endnu.
  • 23. juni - For første gang stiller en neger op til det amerikanske præsidentvalg - Frederick Douglass, hedder han. Men han vinder ikke, gør han ikke. Han er nemlig sort - i hvert fald udvendig.

Juli[]

  • 23. juli - John Boyd Dunlop ansøger om patent på det oppustelige gummihjul, da han er så øm i måsen på grund af tidens trædæk.

August[]

  • 21. august - William Seward Burroughs får patent på en såkaldt "regnemaskine" - Det har regnet lige siden.

September[]

Oktober[]

  • 17. oktober - Thomas Edison tager patent på den optiske fonograf, eller verdens første filmfremviser, om man vil.
  • 30. oktober - John Loud opfinder kuglepennen, så man er fri for at sprøjte blæk ud over hele papiret, når man skriver hjem til mor efter flere penge.

November[]

  • 20. november - William Bundy får patent på tidsstemplet, så han kan holde øje med om hans dovne medarbejdere møder til tiden eller ej. Det viser sig at være "ej".

December[]