Spademanns Leksikon

Den 17. december er dagen, hvor det virkelig snerper til. Du har hverken købt gaver, juletræ eller adventslys!

Nå pyt, du er jo osse muslim.

Begivenheder på denne mørke dag[]

  • 1859 - Frederiksborg Slot brænder efter et skolebesøg fra kursister i et belastet boligområde.
  • 1903 - Flyvningens fødselsdag: Brødrene Wright gennemfører historiens første flyvning, da deres 4-elastikkers Hyundai Compromiz holder sig i luften i 59 sekunder, hvilket er nogenlunde lige så godt som North Korean Airlines i 1980'erne.
  • 2004 - Ib Mossin, den pæne drenge- og pigehelt i så mange klassiske Morten Korch-film, lader sig begrave i al stilhed. Flere år efter påstår kirkegårdens besøgende, at de kan høre nogen nynne "du er min øjesten" nede i mulden.
  • 2008 - Kurserne på børsen sætter ny rekord! Opsvinget har bidt sig fast! Hvad fanden skulle kunne gå galt nu?
  • 2013 - 175.000 jobs er forsvundet fra Danmark siden krisens begyndelse. For at maksimere udbyttet til aktionærerne, som man siger, flytter alle de store virksomheder jobbene til udlandet.
30px-Cquote1 svg.png
Alle mine medarbejdere er vellønnede. Ellers har de jo ikke råd til at købe mine biler.
30px-Cquote2 svg.png
Henry Ford, mere fremsynet end de fleste