FANDOM

Den 15. november er dag nr. 319 ud af 421 i helt specielle år, som fx dette.

Dagen er opkaldt efter Leopold, der døde i 1136 uden at efterlade sig andet end et frygteligt rod.

Den 15. november er der bl.a. sket det, atredigér

  • 1863 - Frederik 7. omkommer i en blommetærte-ulykke.
  • 1954 - Den første SAS-rute over Nordpolen indvies. Der serveres for første gang isterninger til flyversjusserne.
  • 1960 - Den første danskproducerede datamat DASK medvirker i et folketingsvalg, hvorfra den dog smides ud med et KLASK, da den forsøger sig med noget stemmesvindel.
  • 1971 - Intel introducerer verdens første chip-mikroprocessor kaldet 4004, efter sin far, 4003, der var vognmand i Slagelse.
  • 1990 - NATO og Warszawapagten enes om at skrotte i alt 80.000 våbensystemer og alle Jodle Birge-albums - bare for fredens skyld.
  • 2008 - Citronsaft bliver tildelt fortjenstmedaljen af dronningen for lang og sur tjeneste.
  • 2014 - Rumforskeren Matt Taylor undskylder på sine grædende knæ, at han havde en superflot skjorte med lækre damer på under Philae-sondens landing på den dersens komet med det umulige navn. Speltkusserne jubler og lover yderligere stramninger af mænds udfoldelsesmuligheder.