FANDOM

Den 13. august er som regel en fredag, ligesom alle andre 13.'ere i året. Du bør holde dig inden døre, for alt hvad du gør og siger vil ende uheldigt. Dog - indendøre kan være lige så farligt.

13august

"Nu sidder jeg her ganske roligt og spiller Nintendo, så kan der vel ikke ske noget..."

Begivenhederredigér

  • 1521 - Den spanske general Cortés erobrer Tenochtitlan og ødelægger hele byen, da han forsøger at stikke en pind i en lort.
  • 1788 - Bolle Willum Luxdorph - dansk historiker, digter og embedsmand - taber kampen på liv og død mod Kryds Børge Mogensen.
  • 1910 - Florence Nightingale, den kendte britiske sygeplejerske og sengeakrobat, omkommer i en knappenålsulykke.
  • 1911 - Fire endnu ikke identificerede cykelryttere kører galt i et hårnålesving i det sydlige Provence.
  • 1961 - Opførelsen af Berlinmuren påbegyndes. Otte østtyske soldater omkommer, da en mursten falder ned over dem.
  • 1979 - Skrækfilmen "Fredag den trættende" spiller for fulde huse, da den er billigere end sovepiller.
  • 2008 - PizzaerneJulio's Pizzaria bliver alt for bløde. Dramatiske scener udspiller sig, da flere "spise her"-gæster tygger alt for hårdt på maden. Gulvet i pizzariaet flyder med tandstumper, blod og ekstra skinke til en femmer.

Dagens ret er sprængt lokum.

Dagens fugl er tandskaden.