FANDOM

Den 11. august bærer navnet Herman og er dag nr. 223 i gennemsnitskalenderen, som også anvendes i flere af de lande vi normalt sammenligner os med.

Trafikkaos

Synet af statsministeren med sin komiske cykelhjelm gav anledning til mange trafikulykker. Her på Gammel Køge Landevej.

Begivenhederredigér

  • 1658 - Den svenske hær under Karl 10. indleder Københavns belejring ved at sende horder af fulde svenskere over Øresund.
  • 1986 - Tusinder hylder færingen Ro-Ove, da han går i land på Langelinie efter at have roet i åben færøbåd fra Færøerne. Han planter straks det færøske flag på molen og annekterer Sjælland.
  • 1927 - Jørgen Ryg, komisk trompetist, fødes, mens hans far lige er nede efter romkager.
  • 1995 - Poul Nyrup Rasmussen får en bøde for at køre med cykelhjelm, da det udløser uheldige situationer i trafikken.
  • 2001 - Kulturrådmanden i Århus beder den israelske ambassadør holde sig væk fra Århus Festuge, fordi han har udtalt, at han går ind for moderat bortsprængning af terrorister og andre festaber.
  • 2007 - BUPL slår af humanistiske hensyn deres kongres sammen med Inkontinensforeningens, sådan at de trængende er velforsynede med lyserøde bleer.

Dagens ret er sjatter.