FANDOM

Økonomiske sanktioner er politiker-sprog, og betyder noget hen i retning af "færre lommepenge". Økonomiske sanktioner bruges på mange forskellige måder, men hovedsageligt er det for at straffe uvorne unger, i situationer hvor man ikke har nosser til at sætte magt bagt agt.

Eksemplerredigér

De Forenede Nationer

Når FN's Sikkerhedsråd "enstemmigt" beslutter sig for at lave Økonomiske sanktioner, betyder det i praksis, at et-eller-andet slyngel-regime truer naboerne med krig. Sikkerhedsrådet beslutter så, at det pågællende land får mindre i kontanthjælp til næste år. Bag de lukkede døre enes de rige lande så om, at de fattige lande der stemmer for, får 0,0000001 promille mere i støtte, som tak for hjælpen til at spare os andre for lidt ulandsbistand. Det har til dato ikke hjulpet en skid, på noget som helst, modsat et altødelæggende, koordineret luftangreb.

Overførselsindkomst

I dette tilfælde, er det som regel noget Staten indfører, hvis ledige ikke finder et job, hurtigt nok. I denne kontekst, hedder det "Kontanthjælpsloft".

Hjemme i affaldet

Når Hver gang endnu en uregérlig, uopdragen møgunge smadrer en rude, pifter en cykel eller putter kanonslag op i gatten på katten, indføres der økonomiske sanktioner i form af færre lommepenge. I dette tilfælde, kan man altid håbe på, at ham ens mor siger er ens far, er så pissefuld, at man får pengene alligevel.

Se ogsåredigér